Kategorier
Publiseringsdato
Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.
Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.
juli, 2021
Forbrukertrendene som påvirker sjømaten de neste årene
Folks tankegang og handlemønster er ekstremt viktig for den norske sjømatnæringen, så her får du noen av de viktigste forbrukertrendene.

Noe av det beste fra Norge
Hva har «Noma» i København, «Maaemo» i Oslo, «Otto e mezzo Bombana» i Hong Kong og «La Paix» i Brüssel til felles?

april, 2021
mars, 2021
Dette har vi lært av koronakrisen
Når påsken nå står for døren, er det tid for ettertanke og en oppsummering av et helt spesielt år. Hva har vi i sjømatnæringen lært av koronakrisen?

Til kamp for tørrfisken
Når tørrfisk havner på en “svarteliste” som gir ugunstige handelsvilkår, da må noe gjøres.

Vaksinen hjelper havfiskeflåten
Vaksiner mot koronaviruset er godt nytt for alle, også for de som fisker torsk. Særlig er det gode nyheter for havfiskeflåten.

januar, 2021
"Alle" kjenner Toyota og sjømat fra Norge
Alle kjenner bilmerket Toyota. Det betyr ikke at alle kjøper Toyota når de skal ha ny bil. Kjennskap er likevel en forutsetning for i det hele tatt å vurdere bilmerket som et alternativ. Slik er det også med sjømat.

Mer bevisste forbrukere er godt nytt for norsk sjømat
2020 var året der koronapandemien tok et jerngrep på verdenssamfunnet. Samtidig var det tidenes nest beste år for norsk sjømateksport. Det viser hvilken sterk posisjon den norske sjømaten har globalt.

desember, 2020
Året som ble så annerledes
Om kort tid er dette året historie. For de fleste av oss blir et farvel med 2020 også et farvel til et år som ble veldig annerledes.

Når krisene inntreffer, vinner de med mange (fiske)bein å stå på
Eller sagt på en annen måte: Jo flere markeder som etterspør den norske sjømaten, jo bedre rustet er vi når krisene inntreffer.

oktober, 2020
september, 2020
Fiskevelferd er den nye bærekraften
Covid-19 har gjort det ekstra viktig at fiskevelferd innen oppdrett er en prioritert og synlig oppgave. Når vi markedsfører norsk fisk i utlandet, er det helt sentralt at vi oppleves som pålitelige leverandører med godt omdømme.

Innsikt og kunnskap er ekstra viktig i krisetider
Det er nå mer enn et halvt år siden Norge og resten av verden stengte ned, og vi kan trygt slå fast at det har vært en krevende tid, også for oss i sjømatnæringen.

august, 2020
juni, 2020
mai, 2020
Hvorfor er ikke sjømat festmat for barn?
Nesten 70 prosent av norske restauranter dropper sjømat på barnemenyen. Det viser en undersøkelse fra Norges sjømatråd. Hvorfor blir ikke barn tilbudt mer sjømat når de skal ut og hygge seg?

Korona åpner opp for et større seimarked
Korona har ført til at europeiske familier har større økonomiske utfordringer, det gir store muligheter for seien.

mars, 2020
En urolig tid for oss alle
Korona-pandemien har ført både det norske og det internasjonale samfunnet ut i en krise som vil bli utfordrende for mange.

Ingen tilfeldighet at skreien tar Europa med storm
Akkurat nå er skreien superkjendis og svært synlig i Europa. Og det er ikke tilfeldig at de største fiskemarkedene venter på skreisesongen, for bak ligger strategisk og langsiktig markedsarbeid.







